ثبت شرکت در ترکیه

۱۳ بازديد

ترکیه نام کشوری است اوراسیایی با نام رسمی جمهوری ترکیه.ثبت شرکت مسئولیت محدود بخش بزرگ آن آناتولی است که در جنوب آسیا و خاورمیانه قرار دارد. ثبت شرکت در ترکیه به دلیل وجود آن در منطقه ی جغرافیایی بسیار خوب که در سمت شرق خود با ایران، آذربایجان و ارمنستان همسایه می شود و در جنوب با عراق و سوریه بسیار موقعیت مناسبی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است. ترکیه جزء مناطقی است با آب و هوای کوهستانی و پر باران که دارای موقعیت جغرافیایی مناسب و راهبردیست که به عنوان گذرگاه در جنوب شرق آسیا و اروپا به شمار می رود.

جمعیت این کشور در حدود 77 میلیون نفر است. این کشور ترکیبی از صنایع نوین و بومی اقتصادش را تشکیل می دهد و روز به روز نیز بر دامنه صادرات آن افزوده می شود.تولیدات کشاورزی ترکیه در سال 2005، رتبه هفتم جهان را به دست آورده است. در سالهای اخیر اقتصاد ترکیه رشد خوبی داشته و رشد 8،9 درصدو 7،4 درصد را در سالهای 2004 و 2005 به دست آورده است. در ترکیه 21 منطقه آزاد تجاری و صنعتی وجود دارد. به دلیل وجود تسهیلات قوی و معافیتهای قانونی این مناطق جذابیت فراوانی برای سرمایه گذاران و تجار خارجی دارند. مانند معافیت های مالیاتی، امکان حضور در دراز مدت، معافیت از پرداخت عوارض گمرگی و مالیات، انتقال نقدینگی و ...

در واقع شرکتهایی که در این مناطق فعالیت تولیدی دارند از مالیات بر درآمد حاصل از صادرات و محصولات تولیدی خود معافند. مجوز فعالیت برای شرکت های مقیم در مناطق آزاد برای شرکتهایی که فعالیت تولیدی ندارند 10 ساله و برای آنهایی که فعالیت تولیدی دارند 15 ساله است. هر گونه تجارت بین شرکتهای مقیم در این مناطق تابع مقررات تجارت بین الملل است.

برای اینکه بتوان فعالیتهای تجاری و غیر تجاری سازماندهی شده و سیستماتیکی را انجام داد می توان از طریق ثبت یک شرکت یا مؤسسه در ترکیه اقدام کرد. بنابراین بهترین روش برای انجام فعالیتهایی با سوددهی بالا و سازماندهی شده با هر اهداف رسیدن به درجات بالا و بزرگتر و پیشرفت روز افزون، ثبت یک شرکت خواهد بود.

ثبت شرکت در ترکیه دارای مزایا و معایب مربوط به خود است و هر کسی می تواند با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن، شرایط را به نفع خود انتخاب نماید. 90 درصد شرکتهایی که ایرانیان در ترکیه تاسیس می کنند شرکتهای با مسئولیت محدود می باشند که با حداقل 2 نفر و حداکثر 50 شریک قابل ثبت است. هر سهامداری متناسب با مبلغی که برای سرمایه گذاری قرار داده در مقابل شرکت و بخصوص بدهی های آن مسئول می باشد. در مقابل این نوع شرکت، شرکت سهامی نیز مورد نظر بسیاری از ایرانیان است که تأسیس آن به حداقل 5 شخص حقیقی یا حقوقی نیاز دارد و هر کدام از سهامدارن به اندازه سهمشان در برابر دیون مسئولند.

ثبت شرکت درترکیه هزینه های خاص خود را دارد؛ مانند هزینه حسابدار که هر شرکتی نیازمند آن است. هزینه اجاره کردن محل استقرار دفتر. پرداخت مالیات بر اجاره در صورتی که محل شرکت، اجاره ای باشد و هزینه های مربوط به آب، برق، تلفن و...

تجار ایرانی با ثبت شرکت در ترکیه می توانند تجارت خود را  با دیگر کشورها  که قادر به انجام آن نیستند از طریق این شرکت انجام دهند و کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف خریداری کرده، وجه را به شرکت فروشنده حواله داده و از فروشنده بخواهند محموله را به هر گمرگی که لازم است ارسال نمایند. همچنین با ثبت شرکت در ترکیه می توان کالاها را به نام خود ارسال نمایید و می توان از مشکلات تحریم به سادگی عبور کرد. ضمنا بانکهای ترکیه بستر مناسبی جهت انتقال پول به سراسر دنیا را فراهم می آورد.

به سه شیوه می توان آدرس شرکت را در ترکیه اعلام کرد:
اول از طریق استفاده از دفترهای ترکیه است که یک میز را اجاره کرده و بدون نیاز به قرارداد، مالیات و منشی، می توانید شرکت را قانونی ثبت کنید.
راه دوم این است که منزل خود را به عنوان دفتر شرکت معرفی کنید. این کار از طرف دولت ترکیه منع قانونی ندارد فقط باید اتاق را به عنوان شرکت مجهز کرد.
سومین شیوه، اجاره کردن یک دفتر و مجهز نمودن آن است که هزینه های خود را دارد. ثبت شرکت راهی مناسب برای دریافت اقامتهای طولانی مدت و در نهایت دریافت پاسپورت ترکیه است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت کشور در ترکیه:

  • اصل مدارک شناسایی (شناسنامه یا پاسپورت) هر کدام از اعضاء
  • در نظر داشتن چند اسم برای شرکت و انتخاب یک مورد
  • دو قطعه عکس با زمینه روشن
  • انتخاب مدیر شرکت
  • اساسنامه شرکت برای تعیین زمینه ی فعالیت
  • مشخص نمودن آدرس معتبر و معین
  • یک چهارم سرمایه اولیه شرکت
  • اعطای وکالت نامه به شخصی که مسئولیت امور مربوط به ثبت شرکت را بر عهده دارد
  • آدرس و مشخصات دقیق در ترکیه و ایران

مراحل ثبت شرکت:

  1. اساسنامه تأسیس شرکت.
  2. ترجمه رسمی پاسپورت سهامداران.
  3. تأیید شدن اساسنامه در محضر رسمی.
  4. تعیین نمودن آدرس یا محل تأسیس شرکت.
  5. تنظیم فرمهای مخصوص اعضای شرکت.
  6. تنظیم فرم اداره دارایی.
  7. نتخاب حسابدار.
  8. مراجعه به اداره دارایی و اخذ شماره مالیاتی اعضاء.
  9. بازدید آدرس شرکت توسط بازرسان  اداره دارایی.
  10. افتتاح حساب بانکی شخصی و شرکتی.
  11. چاپ رسمی روزنامه شرکت.
  12. معرفی مشاوره مالی رسمی.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه:

_ قانونی و رسمی شدن فعالیتهای شرکتی به دلیل حمایت قانونی ترکیه از این شرکتها.

_ حمایت کردن قانون از حقوق کلیه طرفین شرکت.

_ اخذ نمایندگی راحت تر به اشخاص حقیقی و حقوقی به دلیل اعتباری که قانون ترکیه با حمایت قانونی خود به آنها می دهد.

_ اخذ وامهای بانکی و اعتبارات مالی راحت تر.

_دریافت مجوزها و امتیازات از سازمانها و نهادها.

_ دادن اجازه اقامت یکساله بعد از تأسیس شرکت.

_ مسافرت به دهها کشور در تمام قاره ها بدون نیاز به ویزا.

_ خرید و فروش ملک مسکونی و مستغلات.

_ پرداخت مالیات کمتر به نسبت درآمد حاصله.

_پایین بودن هزینه امرار معاش و زندگی در ترکیه به نسبت دیگر کشورهای اروپایی.

برای انجام تمامی مراحل مربوط به ثبت شرکت نیاز به تحقیقات کافی و دسترسی به منابع معتبری است که شخص با اطمینان خاطر لازم اقدام به سرمایه گذاری کند. با توجه به اینکه سپردن امور بخصوص قانونی و حقوقی به دست افراد توانا که صلاحیت انجام امور ثبتی، قانونی و حقوقی را دارند نتیجه کار را به مراتب بهتر خواهد کرد شرکت فکر برتر این افتخار را دارد که در کلیه زمینه های مربوط به راهنمایی، ارائه مشاوره و ثبت شرکت در ترکیه، شما را در تمامی مراحل همراهی کند. خدماتی که این شرکت می تواند ارائه دهد به طور مختصر عبارتند از:

_ تهیه اساسنامه شرکت.

_ تنظیم فرمهای مربوط به ثبت نام.

_ تعیین و تنظیم اساسنامه مربوط به اعضای شرکت، مدیر عامل، هیات مدیر.

_ تعیین یک آدرس مشخص و معتبر.

_ ارسال کلیه ی مدارک مربوطه.

_ افتتاح حساب بانکی شخصی و شرکتی در بانکهای معتبر ترکیه.

_ اخذ پروانه فعالیت اداری و مالیاتی.

_ فراهم نمودن خط تلفن.

_ تنظیم و آماده سازی مدارک تاسیس شرکت.

_ نظارت مداوم بر مدارک ملزومه سرمایه گذاری، املاک و ثبت شرکت.

_ در اختیار قرار دادن وکیل یا نماینده  برای انجام امور مربوط به ثبت شرکت.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

_ انجام مشاوره های تخصصی و فنی به متقاضی شرکت و شریک تجاری درباره کسب و کار.

_ در اختیار قرار دادن مترجمین حقوقی و متبحر همراه با شخص در صورت حضوری بودن.

دستگاه شیکر آزمایشگاهی چیست

۱۱ بازديد

دستگاه شیکر آزمایشگاهی یکی از تجهیزات بسیار مهم در آزمایشگاه ها است. هود لامینار شیکر آزمایشگاهی در انواع مختلفی تهیه و تولید شده است که با توجه به نوع کارایی می توانید یکی از انواع آن را انتخاب کنید. دستگاه شیکر آزمایشگاهی اغلب از یک صفحه و یک دکمه تنظیم سرعت و تنظیم زمان چرخش تشکیل شده است. دستگاه را می توان روی میز و یا در سطح کف قرار داد. برخی از شیکر ها قابلیت نگهداری در فضای یخچال را دارند.

دستگاه شیکر آزمایشگاهی چیست؟

دستگاه شیکر آزمایشگاهی یک دستگاه مخلوط کن آزمایشگاهی است که انواع لوله های آزمایشگاهی ارلن و بالن دارای محلول روی آن قرار می گیرند و با زاویه مناسب یا به حالت رفت و برگشتی در مدت زمان خاصی می چرخند تا حسابی مخلوط بشوند. دستگاه شیکر برای تحقیقات آزمایشگاهی شیمی، زیست فناوری ، زیست و … مناسب است. در چند سال اخیر دستگاهی قوی تر به نام استیرر جایگزین شیکر شده است اما برای مخلوط کردن در حجم های زیاد از شیکر استفاده می شود.انواع حرکت دستگاه شیکر آزمایشگاهی

دستگاه های شیکر آزمایشگاهی در کل شامل حرکت های دورانی، رفت و برگشتی، چرخشی، الاکلنگی و زاویه دار و لرزشی هستند. شیکر ها ابعاد گوناگونی جهت قرار گرفتن ارلن، بالن، پلیت یا میکرو پلیت را دارند. شیکر ها جزء اساسی یک آزمایشگاه می باشند. چرا که عملیات مخلوط کردن که به عنوان یک کاتالیزور استفاده می شود می تواند تاثیر شگرفی بر نتیجه آزمایش داشته باشد. در آزمایشگاه ها معمولا از چندین دستگاه شیکر با قابلیت های متفاوت استفاده می شود. انواع خاصی از شیکر ها قدرت گرمادهی تا دمای خاصی را دارند. در برخی آزمایشات دما اهمیت فراوانی می یابد و باید تا درجه خاصی سرد و یا گرم بشوند.انواع دستگاه شیکر

شیکر آزمایشگاهی انواع مختلفی دارند و هر کدام مخصوص کاری خاص هستند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- شیکر ورتکس: این نوع شیکر دارای یک صفحه است که شیشه آزمایش روی صفحه آن قرار می گیرد و با حرکت چرخشی محلول موجود مخلوط می شود. دستگاه شیکر ورتکس دارای دکمه ای جهت تنظیم سرعت است.

۲- شیکر صفحه ای: شیکر صفحه ای دارای یک صفحه مسطح است که روی میز یا کف قرار می گیرد که ظرف نمونه آزمایش هم روی آن قرار می گیرد. این نوع شیکر صفحه ای با حرکت رفت و برگشتی محلول را مخلوط می کند و در اندازه های مختلفی وجود دارد.

۳- شیکر بالن: دستگاه شیکر بالن دارای قدرت تحمل تا ده کیلوگرم محلول است. این دستگاه شیکر به صورت خطی و اوربیتالی محلول را به مدت طولانی و به طور یکنواخت مخلوط می کند. شیشه های زیادی در آن قرار می گیرد. این شیکر به صورت همزمان امکان حرکت دادن محلول ها را به صورت خطی و اوربیتالی دارد. این شیکر می تواند در تشخیص طبی، آزمایش های هماتولوژی، تحقیقات صنعتی و اهداف آموزشی به کار گرفته بشود.

۴- شیکر انکوباتور دار: دستگاه شیکر انکوباتور دار یک شیکر است که با استفاده از انکوباتور امکان نگهداری محلول را در شرایط مناسب دمایی فراهم می کند. از مزایای این نوع شیکر می توان به تهیه اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز محیط کشت و رشد سلول ها اشاره کرد. شیکر انکوباتور می تواند محلول را در داخل محفظه مورد اطمینان مخلوط نماید.
https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%d8%a7%d8%aa%d9%88%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%88/

۵- روتو شیکر rotoshaker: روتوشیکر که از انواع بسیار پرکاربرد شیکر می باشد دارای یک صفحه است که شیشه نمونه روی آن قرار می گیرد و سپس با حرکت های زاویه دار محلول مخلوط می شود. مهم ترین نکته در استفاده این شیکر وجود تنظیم کننده های سرعت و زاویه چرخش است.

۶- شیکر اوربیتالی: این دستگاه شیکر قدرت چرخش با سرعت پایین را دارد. این شیکر اوربیتالی دارای صفحه ای است که لوله های آزمایش روی آن قرار گرفته و به صورت دورانی می چرخد. دارای دکمه ای جهت تنظیم قطر دوران، سرعت چرخش می باشد. این شیکر در محیط کشت میکروب کاربرد فراوانی دارد. می توان شیکر اوربیتالی را در یک انکوباتور قرار داد تا کمی ارتقا یابد و استفاده بهتری داشته باشد. شیشه های آزمایش معمولا توسط گیره ها و یا در برخی مدل های دیگرش توسط برچسب هایی نگهداری می شود.

تعداد جلسات و مدت زمان انجام کامپوزیت دندان چقدر است؟

۱۲ بازديد

مدت زمان انجام کامپوزیت دندان

یکی از ویژگی‌های این روش ترمیمی که باعث می‌شود تا افراد بسیار زیادی آن را برای ترمیم نواقص دندانی خود انتخاب نمایند، مدت زمان کوتاه انجام آن می‌باشد. کامپوزیت در رشت  روش ترمیمی بسیار سریعی است که اغلب در طول یک جلسه انجام می‌شود.
حال سؤالی که ممکن است برای افرادی که تمایل به استفاده از این روش دارند، پیش بیاید این است که کامپوزیت دندان چند ساعت طول می‌کشد؟
نصب کامپوزیت بر روی دندان‌ها در چند مرحله که شامل انتخاب رنگ بر اساس سلیقه بیمار و راهنمایی دندانپزشک، آماده سازی دندان، اسید شویی دندان جهت متخلخل کردن سطح آن برای ایجاد پیوند محکم بین مواد و دندان، قرار دادن چسب مخصوص کامپوزیت و تاباندن نور لیزر بر روی آن، قرار دادن مواد کامپوزیت و سفت کردن آن با استفاده از نور مخصوص لیزر، پالیش کردن و در نهایت ارزیابی بایت با استفاده از کاغذ کربنی می‌باشد. به طور کلی انجام این فرایند و طی کردن کل این مراحل در حدود ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت زمان می‌برد.

تعداد جلسات انجام کامپوزیت دندان

میزان سلامتی و شرایط دهان و دندان، تعداد جلسات مورد نیاز برای کامپوزیت را مشخص می‌کنند. گاهی ممکن است افرادی که برای انجام این روش به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، دارای مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، عفونت لثه و یا سایر مشکلات مربوط به دهان و دندان باشند که در این گونه موارد ابتدا باید اقدام به درمان آنها کرد، در غیر این صورت نصب کامپوزیت نه تنها موفقیت‌آمیز نخواهد بود، بلکه مشکلات و عوارضی را برای بیمار ایجاد خواهد کرد. به طور کلی می‌توان گفت که در صورتی که فرد از سلامت دهان و دندان خوبی برخوردار باشد، درمان او در یک جلسه انجام می‌شود، اما اگر نیاز به انجام درمان‌های لازم برای مشکلات دهان و دندان خود داشته باشد، بسته به شدت و نوع مشکل و تعداد جلساتی که برای برطرف کردن آنها مورد نیاز است، بر تعداد جلسات کامپوزیت افزوده می‌شود.

موارد مؤثر در مدت زمان انجام کامپوزیت دندان

گرچه مدت انجام کامپوزیت دندان کوتاه بوده و روشی سریع به حساب می آید، اما برخی موارد می‌توانند در افزایش و یا کاهش این مدت زمان تأثیر داشته باشند که در ادامه آنها را توضیح داده‌ایم:

  1. میزان سلامت دهان و دندان بیمار

    سلامت دهان و دندان یکی از مؤثرترین موارد در کاهش و یا افزایش مدت زمان انجام این تکنیک است. وجود مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و یا عفونت لثه از مواردی هستند که پیش از نصب کامپوزیت باید درمان شوند.
    انجام این درمان‌ها در مدت زمان فرایند تأثیر داشته و باعث افزایش آن می‌شود. در مقابل در صورتی که دهان و دندان بیمار سالم باشند و نیاز به انجام هیچ درمان جانبی نداشته باشند، فرایند نصب کامپوزیت‌ها سریع انجام می‌شود.

  2. سرعت و مهارت دندانپزشک

    دندانپزشک متخصص زیبایی دندان که تجربه و مهارت کافی در کامپوزیت داشته باشد، سرعت دست خوبی خواهد داشت و می‌تواند خیلی سریع این کار را انجام دهد. علاوه بر این کیفیت مواد و انجام اصولی و صحیح این تکنیک نیز می‌تواند بر افزایش و یا کاهش این زمان تأثیر داشته باشد.
    استفاده از مواد کامپوزیت با کیفیت و مرغوب که قابلیت فرم دهی و پالیش پذیری خوبی داشته باشد، باعث می‌شود تا دندانپزشک بتواند به راحتی و سریع آن را بر روی دندان نصب کند. همچنین نصب درست کامپوزیت باعث می‌شود که کل کار تنها در یک جلسه انجام شود و نیاز نباشد که فرد برای اصلاح ایرادات موجود مجدداً به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نماید.

مدت زمان ریکاوری بعد از کامپوزیت دندان

از مزایای کامپوزیت علاوه بر سریع بودن روند انجام آن، می‌توان به نداشتن مدت زمان ریکاوری و دوره نقاهت اشاره کرد. گرچه دندان‌ها پس از انجام این روش به مدت چند روز نسبت به دما حساس می‌شوند و افراد باید در طول این مدت زمان کوتاه از خوردن و نوشیدن مواد غذایی و نوشیدنی‌های سرد و گرم خودداری کنند تا ناراحتی کمتری را تجربه کنند، اما بلافاصله پس از کامپوزیت کردن می‌توانند غذا بخورند و همانند قبل از دندان‌های خود استفاده کنند.

مدت زمان ترمیم کامپوزیت دندان

کامپوزیت‌ها بر اثر عوامل متعددی مانند مصرف بیش از حد مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگی، استعمال دخانیات، ابتلا به دندان قروچه، عادات نامناسب مانند جویدن یخ، عدم رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان و همچنین گاز زدن مواد غذایی سفت به مرور زمان دچار آسیب دیدگی‌هایی می‌شوند که نیاز به ترمیم پیدا می‌کنند.
مدت زمان انجام این ترمیم‌ها بستگی به نوع مشکل آنها دارد. در برخی موارد ممکن است کامپوزیت تنها دچار بدرنگی شده و یا کدر شده باشد که با پالیش کردن آن می‌توان آنها را سریع سفید و درخشان کرد.
اما در موارد دیگر ممکن است دچار لب پر شدگی و یا شکستگی شده باشد که در این صورت نیاز است که مواد کامپوزیت اضافه شود و مراحلی همانند مراحل نصب اولیه آن طی شود که در این صورت مدت زمانی بیش از حالت قبل برای ترمیم کامپوزیت نیاز است.

مقایسه مدت زمان انجام کامپوزیت و لمینت

نیاز به آماده سازی دندان، قالب گیری از آن و تهیه لمینت در لابراتوار از مواردی هستند که در افزایش مدت زمان نصب لمینت تأثیر دارند.
این در حالی است که مواد کامپوزیت به صورت خمیرهای آماده قابل تهیه می‌باشند و نصب آنها نیاز به آماده سازی دندان ندارد. به همین دلیل است که مدت زمان کامپوزیت کردن دندان‌ها از مدت زمان لمینت کردن آن‌ها کوتاه‌تر است و سریع‌تر انجام می‌شود.

مقایسه مدت زمان انجام کامپوزیت و بلیچینگ

تنها وجه شباهت این دو، کاربرد آنها در زمینه سفید کردن دندان‌ها است. گرچه هر دوی این روش‌ها در یک جلسه قابل انجام هستند، اما بلیچینگ در مدت زمان کوتاه‌تر و در حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.
مدت زمان انجام کامپوزیت به تعداد واحدهای آن بستگی دارد و هرچه تعداد دندان‌هایی که فرد تمایل دارد آنها را ترمیم کند، بیشتر باشد، کامپوزیت کردن مدت زمان بیشتری طول می‌کشد.
این در حالی است که بلیچینگ کردن با قرار دادن مواد به طور همزمان بر روی تمام دندان‌ها صورت می‌گیرد. پس به طور کلی می‌توان گفت که بلیچینگ کردن دندان‌ها در مقایسه با کامپوزیت مدت زمان کمتری طول می‌کشد.

ماندگاری کامپوزیت دندان

ماندگاری این روش ترمیمی به جنس و برند مواد کامپوزیتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، مهارت و دقت دندانپزشک در انجام این فرایند و همچنین مراقبت‌هایی که خود فرد پس از درمان باید انجام دهد، بستگی دارد. در صورتی که از مواد مرغوب و برند خوب کامپوزیت استفاده شود و همچنین بیمار و دندانپزشک وظایف خود در این زمینه را به درستی انجام دهند، ماندگاری کامپوزیت دندان در حدود ۵ تا ۷ سال خواهد بود.

موارد مؤثر بر طول عمر کامپوزیت

کامپوزیت‌ها روکش‌هایی هستند که ماندگاری قابل قبول و خوبی دارند که با رعایت موارد زیر می‌توان برای مدت زمان طولانی‌تری این ترمیم‌ها را بر روی دندان‌های خود داشته باشید و علاوه بر لذت بردن از زیبایی آنها، در هزینه‌های خود که مربوط به ترمیم زودهنگام آنها می‌باشند، صرفه جویی کنید. این موارد عبارت‌اند از:

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. دقت در انتخاب دندانپزشک متخصص زیبایی دندان

    اولین و مهم‌ترین مرحله، دقت در انتخاب دندانپزشک متخصص زیبایی دندان و عدم مراجعه به دندانپزشک عمومی می‌باشد. دندانپزشک متخصص دوره‌ها و آموزش‌هایی را در زمینه ترمیم دندان‌ها می‌گذراند و به این ترتیب دانش و مهارت لازم در زمینه کامپوزیت کردن دندان‌ها را به دست می‌آورد. به همین دلیل لازم است که دندان‌های خود را به دست کسی بسپارید که کار بلد و مطمئن باشد تا سلامت دهان و دندانتان به خطر نیفتد و علاوه بر این با انجام کار اصولی و درست ماندگاری طولانی مدت کامپوزیت‌ها را تضمین نماید.

  2. استفاده از برند خوب کامپوزیت توسط دندانپزشک

    امروزه مارک‌های کامپوزیت دندان متنوعی در بازار یافت می‌شود. بسیار مهم است که دندانپزشکتان از برندهای خوب و مرغوب برای انجام این کار استفاده نماید تا علاوه بر کوتاه‌تر شدن مدت زمان نصب آنها، از دیگر مزایای آن که شامل طول عمر و ماندگاری بالا می‌باشد، بهره‌مند شوید.

  3. رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی توسط بیمار

    گرچه کامپوزیت‌ها ماندگاری بسیار خوبی دارند، اما اگر بیمار از آنها به درستی مراقبت نکند، ممکن است مدت زمان بسیار کوتاهی و حتی در حدود چند ماه ماندگاری داشته باشند. به همین دلیل گفته‌ایم شود که بیمار نقش بسیار مهمی در افزایش دوام آنها دارد. رعایت نکات بسیار ساده‌ای از قبیل داشتن بهداشت دهان و دندان خوب و استفاده از خمیر دندان و مسواک مناسب، عدم مصرف دخانیات، شستشوی دهان پس از مصرف نوشیدنی و مواد غذایی رنگی و پرهیز از عادات مضری مانند جویدن یخ می‌تواند سلامت کامپوزیت‌ها و دوام آنها را تا زمان پایان طول عمر تعیین شده آنها تضمین کند.

انواع افزایش سرمایه در شرکت سهامی

۱۲ بازديد

تصمیم گیری درباره افزایش سرمایه شرکت سهامی، در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است.پلمپ دفاتر  انواع افزایش سرمایه شرکت های سهامی را می توان به دو نوع تشریح کرد؛ یکی از طریق صدور سهام جدید و دیگری از طریق بالا بردن مبلغ اسمی سهام موجود.

شرایط افزایش سرمایه:
افزایش سرمایه به تصمیم مجمع عمومی فوق العاده صورت می گیرد. مادام که سرمایه قبلی شرکت تماماَ تادیه نشده است،افزایش سرمایه تحت هیچ عنوان مجاز نخواهد بود. مجمع عمومی فوق العاده می تواند به هیات مدیره اجازه دهد که ظرف مدت معینی که نباید از پنج سال تجاوز کند، سرمایه شرکت را تا میزان مبلغ معینی، به یکی از طرق مذکور در فوق افزایش دهد.

لازم است ذکر شود که به تصریح قانون، اساسنامه شرکت نمی تواند متضمن اختیار افزایش سرمایه برای هیات مدیره باشد. هیات مدیره در هر حال، خواه در اجرای تصمیم مجمع عمومی فوق العاده و خواه با استفاده از اجازه ای که مجمع مذکور به وی داده است، در هر نوبت پس از عملی ساختن افزایش سرمایه مکلف است حداکثر ظرف یک ماه مراتب را ضمن اصلاح اساسنامه و قید سرمایه جدید به جای سرمایه ثبت شده، به مرجع ثبت شرکت ها اعلام کند تا پس از ثبت، جهت اطلاع عموم آگهی شود.

پیشنهاد هیات مدیره و گزارش بازرسان:
مجمع عمومی فوق العاده،به پیشنهاد هیات مدیره، پس از قرائت گزارش بازرسان یا بازرسان، در مورد افزایش سرمایه شرکت اتخاذ تصمیم می کند. پیشنهاد هیات مدیره راجع به افزایش سرمایه، باید متضمن توجیه لزوم افزایش سرمایه و نیز شامل گزارشی درباره امور شرکت از بدو سال مالی در جریان و اگر تا آن موقع مجمع عمومی عادی نسبت به حساب های سال مالی قبل تصمیم نگرفته باشد، حاکی از وضع شرکت از ابتدای سال مالی قبل باشد. گزارش بازرس یا بازرسان باید شامل اظهارنظر درباره پیشنهاد هیات مدیره باشد.

مستهلک شدن هزینه ها:
هزینه های افزایش سرمایه باید حداکثر تا پنج سال از تاریخی که اینگونه هزینه ها به عمل آمده است مستهلک شود.در صورتی که سهام جدیدی که در نتیجه افزایش سرمایه صادر می شود،به قیمتی بیش از مبلغ اسمی،فروخته شده باشد هزینه های افزایش سرمایه را می توان از محل این اضافه ارزش مستهلک نمود.

افزایش سرمایه از طریق بالا بردن مبلغ اسمی سهام:

افزایش سرمایه از طریق بالا بردن مبلغ اسمی سهام موجود،به تصریح ماده 159 لایحه اصلاح قانون تجارت،در صورتی که برای صاحبان سهام ایجاد تعهد کند ممکن نخواهد بود مگر آنکه کلیه صاحبان سهام با آن موافق باشند.بنابراین تصمیم به افزایش سرمایه از طریق افزایش مبلغ اسمی سهام  که در آن مبلغ اضافه شده را باید سهامداران پرداخت کنند به اتفاق آراء نیاز دارد و در صورت تصویب لازم است که کلیه افزایش سرمایه نقداَ پرداخت شود.

به علت عدم منع قانونی،در این افزایش،به تصویب مجمع عمومی فوق العاده، تادیه مبلغ اضافه شده به مبلغ اسمی سهام، می تواند از طریق انتقال سود تقسیم نشده یا اندوخته شرکت به عمل آید، که در این صورت چون افزایش سرمایه برای صاحبان سهام ایجاد تعهد نمی کند می توان گفت که نیازی به اتفاق آراء آن ها نبوده و تصمیم گیری درباره آن ها، با اکثریت دو سوم آراء حاضر در جلسه رسمی مجمع عمومی فوق العاده ممکن خواهد بود.

لازم است اضافه شود که در افزایش سرمایه از طریق انتقال اندوخته به سرمایه، چون به تصریح قانون "انتقال اندوخته قانونی به سرمایه ممنوع است" لذا باید از اندوخته های دیگر شرکت استفاده شود. هر گاه افزایش سرمایه از طریق افزایش مبلغ اسمی سهام به اتفاق آراء سهامداران به تصویب برسد و سهامداران ظرف مهلت تعیین شده، به تادیه نقدی تمام مبلغ اضافه شده به مبلغ سهام خود اقدام نکنند، می توان طبق مقررات ماده 35 لایحه اصلاح قانون تجارت عمل کرد.

توضیح اینکه به موجب قسمت اخیر ماده، پس از اخطار از طرف شرکت به صاحب سهم و گذشتن یک ماه، اگر مبلغ مورد مطالبه تماماَ پرداخت نشود، شرکت اینگونه سهام را در صورتی که در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده باشد از طریق بورس، وگرنه از طریق مزایده به فروش خواهد رسانید. از حاصل فروش، کلیه هزینه های مترتبه و بدهی صاحب سهم، برداشت گردیده و اگر مازادی باشد به وی پرداخت می شود.

افزایش سرمایه از طریق صدور سهام جدید

افزایش سرمایه ممکن است از طریق صدور سهام جدید صورت گیرد. در این صورت باید مبلغ اسمی سهام جدید،با مبلغ اسمی سهام سابق برابر باشد.
طرق تادیه مبلغ اسمی سهام جدید عبارت است از:

  1. تادیه مبلغ اسمی از طرف خریداران.این تادیه در سهام مربوط به شرکت سهامی عام باید نقدی باشد ولی در سهام مربوط به شرکت سهامی خاص،به تجویز قانون،به غیر نقد نیز ممکن است.
  2. تبدیل "مطالبات حال شده" اشخاص از شرکت،به سهام جدید.
  3. انتقال " سود تقسیم نشده" یا "اندوخته" شرکت یا "عواید حاصل از اضافه ارزش سهام جدید" ،به سرمایه شرکت.
  4. تبدیل اوراق قرضه به سهام اضافه ارزش سهم و محل مصرف آن:

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/


شرکت می تواند در فروش سهام جدید،مبلغی علاوه بر مبلغ اسمی سهم، از خریداران دریافت کند. این مبلغ را "اضافه ارزش سهم" می نامند. شرکت می تواند عواید حاصل از اضافه ارزش سهام فروخته شده را به اندوخته منتقل کند یا آن را نقداَ بین صاحبان سهام سابق تقسیم نماید یا در ازاء آن سهام جدید به صاحبان سهام سابق بدهد. نیز همان طور که گفته شد هزینه های افزایش سرمایه را می توان از محل این اضافه ارزش مستهلک نمود.
امید است که تدوین این نوشتار،توانسته باشد راهگشای خوانندگان محترم بوده و در رفع مشکلات آن ها موثر واقع شود .توصیه می شود در جهت رفع مشکلات حقوقی و ثبتی حدالامکان از کارشناسان و متخصصین کارآزموده استفاده نمایید.

شرایط ثبت شرکت های بازرگانی

۱۴ بازديد

شرکت های بازرگانی، ثبت شرکت مسئولیت محدود شرکت هایی هستند که در موضوع فعالیت آن ها (بند 2 اساسنامه) موارد مربوط به امور بازرگانی قید گردیده باشد. موضوع بازرگانی عبارت است از: انجام خرید، فروش، توزیع، صادرات و واردات کلیه ی کالاهای مجاز بازرگانی، اخذ و اعطای نمایندگی شرکت در کلیه ی نمایشگاه ها و سمینارها و همایش های داخلی و خارجی. بنابراین ملاک اصلی برای بازرگانی بودن یک شرکت موضوع شرکت است.

ثبت شرکت بازرگانی به دو نوع شرکت بازرگانی سهامی خاص و شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود امکان پذیر می باشد.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص:

1-حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
2-حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
3-حداقل سرمایه 1000000ریال
4-حداقل سن مدیر عامل شرکت باید 23 سال باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص عبارتند از:

1-کپی مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)
2-مضای اقرارنامه
3-اصل گواهی عدم سوپیشینه
4-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
5-(تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)

شرایط ثبت شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود به شرح ذیل می باشد:

1-وجود حداقل 2 نفر عضو
2-حداقل سرمایه 10.0000 ریال
3-تعهد با پرداخت کل سرمایه
4-حداقل سن مدیر عامل شرکت باید 23 سال باشد.

مدارک ثبت شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود عبارتند از:

-کپی مدارک شناسایی(کپی شناسنامه و کارت ملی)
-اصل گواهی عدم سوء پیشینه
-امضای اقرارنامه
-مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

سپس نسبت به تهیه ی شرکتنامه (برای شرکت های مسئولیت محدود)، اظهارنامه شرکت، اساسنامه و صورتجلسات مجمع عمومی شرکت اقدام نمایید و با ورود به سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها به نشانی www.sherkat.ssa.ir، مراحل ثبت شرکت بازرگانی را گام به گام طی کنید و مدارک نامبرده را در سامانه بارگذاری کنید.

با مراجعه به قسمت پذیرش تاسیس در سامانه، نوع شخصیت حقوقی، اطلاعات متقاضی و سایر اطلاعات خواسته شده نظیر سرمایه شرکت و سمت افراد را درج نمایید و نسبت به پیشنهاد نام شخصیت حقوقی (انتخاب نام شرکت) مورد نظر اقدام نمایید. بدین منظور، در قسمت اسامی درخواستی، پنج نام را به ترتیب اولویت وارد کنید. جهت انتخاب نام، نام هایی را انتخاب کنید که:
الف) خارجی نباشد،
ب) قبلاَ به ثبت نرسیده باشد
ج)دارای معنا و مفهوم باشد
د) با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد.

و در انتها پس از بازبینی اطلاعات چنانچه مطالب را درست وارد کرده اید بر روی گزینه پذیرش نهایی کلیک کنید.
با تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد. در صورتی که دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید ودر صورت عدم نقص اطلاعات، آن را تاًیید می کند.

چنانچه مطالب تایید شده بود، در گام بعدی نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید. پس از ارسال پستی، شماره مرسوله از طریق سامانه وارد پرونده می شود.

با ارسال مدارک، اگر مدارک تقدیمی کامل بود و نقصی نداشت کارشناس مربوطه مدارک را به قسمت ثبت دفاتر ثبت شرکت ها تحویل و مسئول مربوطه پس از ثبت در دفتر و درج آن بر روی اظهارنامه نسبت به اخذ امضاء از متقاضی اقدام خواهد کرد. یک نسخه از مدارک در بایگانی اداره ثبت نگاهداری و نسخه دیگر از مدارک بعد از مهر شدن تحویل متقاضی می شود. سپس کارشناس مربوطه، پیش نویس آگهی را که تشکیل پرونده گردیده، جهت تحریر به اتاق تایپ ارسال می دارد.

در این مرحله باید برای واریز مبلغ روزنامه رسمی از طریق اینترنتی و غیر حضوری جهت درج در روزنامه اقدام نمایید. درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران آخرین مرحله جهت ثبت شرکت می باشد.
در انتها، شایان ذکر است متقاضیان محترم می توانند مدارک تهیه شده را به کارشناسان ما ارائه دهند و باقی مراحل را به ما بسپارند. مشاوران ما در ثبت شرکت فکر برتر با ارائه خدمات حرفه ای و کارآمد، شما را در تمامی مراحل ثبت شرکتها مساعدت می نمایند.

پس از ثبت شرکت بازرگانی نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام نمایید. شرایط اخذ کارت بازرگانی عبارتند از:
کارت بازرگانی به هر 2 صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد.
شرایط دریافت کارت بازرگانی:
الف)اشخاص حقیقی:
-داشتن حداقل 21 سال تمام
-داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت برای آقایان
-داشتن حساب جاری در یکی از شعب بانک های داخلی
-نداشتن محکومیت موثر کیفری
-داشتن سه سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی به تایید دو نفر از دارندگان کارت بازرگانی یا ارائه مدارک دانشگاهی یا داشتن مجوز تولید از یکی از وزارتخانه های تولیدی
-داشتن محل کسب متناسب با رشته فعالیت،اعم از ملکی یا استیجاری
-داشتن دفاتر قانونی و اظهارنامه ثبتی
-عدم اشتغال تمام وقت و همچنین رابطه استخدامی با وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و قوای سه گانه
-عدم ورشکستگی به تقصیر و تقلب

ب)اشخاص حقوقی:
-مدیران شرکت های تعاونی و شرکت های دولتی و شرکت های موضوع قانون حفاظت صنایع مشمول محدودیت نداشتن رابطه استخدامی با دستگاه ها و سازمان های دولتی نمی باشند.
-مدیران عامل و رئیسان هیئت مدیره شرکت ها باید دارای پروانه کار و اقامت معتبر بوده و سابقه ی محکومیت موثر کیفری نداشته باشد.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/


-مدیران شرکت های دولتی و شرکت های متعلق به نهادهای انقلابی و شرکت های قانون حفاظت صنایع که حکم مدیریت آنان توسط سازمان های دولتی صادر شده باشد از ارائه گواهی نداشتن محکومیت کیفری معافند.
شرکت ها نیز باید دارای شرایط ذیل باشند:
عدم ورشکستگی به تقصیر، داشتن محل کسب مناسب با رشته فعالیت (ملکی یا استیجاری)، داشتن دفاتر قانونی و ارائه اظهارنامه ثبتی.

ثبت شرکت مواد غذایی به چه صورت است؟

۱۱ بازديد

برای ثبت شرکت پخش مواد غذایی اخذ مجوز از اداره مربوطه و همچنین کسب پروانه لازم از سازمان غذا ضروری می باشد.

هر ماده ی جامد یا مایعی که برای تغذیه بدن انسان مصرف شود و در تولید انرژی در بدن انسان موثر باشد،پلمپ دفاتر مواد غذایی نام دارد. با توجه به رشد روزافزون تقاضا برای تاسیس شرکت صنایع غذایی، بر آن شدیم تا توضیحاتی را در رابطه با ثبت این شرکت در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

شرکت پخش مواد غذایی، از همان ابتدا نیاز به یک انبار که با ضوابط فنی و بهداشتی  مطابقت داشته باشد، دارد. چنانچه قصد ورود به این بخش از فعالیت تجاری را دارید باید بدانید که تضمین بهداشت و سلامت به عنوان بقای شرکت های غذایی؛ نقش حائز اهمیتی را دارد. به طوری که در ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوب سال 22/4/1346 آمده است: تخلف از مقررات بهداشتی نظیر عدم رعایت بهداشت فردی، وضع ساختمانی، وسایل کار ممنوع است و مستوجب مجازات می باشد. رعایت مقررات بهداشتی مربوط به مراکز تهیه و تولید، نگهداری، توزیع، فروش و حمل و نقل مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی در آیین نامه این قانون مکرراً تذکر داده شده است که برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید به این قانون مراجعه نمایید.

ثبت شرکت مواد غذایی در دو قالب شرکت بازرگانی سهامی خاص و شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود انجام می گیرد. برای ثبت شرکت، علاوه بر تعیین نوع قالب شرکت، می بایست راجع به نام و موضوع شرکت مواد غذایی، میزان سرمایه شرکت، مشخص کردن صاحبان سهم و میزان سهم الشرکه هر یک از آنان، مشخص نمودن مدیران شرکت و سمت آن ها تصمیم گیری نمود.
جهت ثبت شرکت مواد غذایی نیاز به شرایطی است که در ذیل به این شرایط می پردازیم.

شرایط ثبت شرکت مواد غذایی سهامی خاص عبارتند از:

  • حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
  • حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
  • حداقل سرمایه 1000000 ریال
  • رایط ثبت شرکت غذایی بامسئولیت محدود عبارتند از:
  • وجود حداقل 2 نفر عضو
  • حداقل سرمایه 10.0000 ریال
  • تعهد با پرداخت کل سرمایه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت غذایی سهامی خاص به شرح ذیل می باشد:

  • کپی مدارک شناسایی کلیه اعضا (کارت ملی و شناسنامه)
  • امضای اقرارنامه
  • اصل گواهی عدم سوپیشینه
  • اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
  • (تنظیم وکالتنامه بنام وکیل، چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)

مدارک ثبت شرکت غذایی با مسئولیت محدود به شرح ذیل می باشد:

  • کپی مدارک شناسایی (کپی شناسنامه و کارت ملی)
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • امضای اقرارنامه
  • مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

سپس نسبت به تهیه ی شرکتنامه (برای شرکت های مسئولیت محدود)، اظهارنامه شرکت، اساسنامه و صورتجلسات مجمع عمومی شرکت اقدام نمایید و با ورود به سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها، مراحل ثبت شرکتها را گام به گام طی کنید و مدارک نامبرده را در سامانه بارگذاری کنید.

در گام بعدی، چنانچه اطلاعات را به درستی در سامانه درج کرده باشید از شما خواسته می شود تا مدارک را از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید. پس از ارسال مدارک، کارشناس مربوطه مدارک متقاضی را مورد بررسی قرار می دهد تا بی نقص بودن آن احراز گردد. چنانچه کارشناسان هیچگونه ایرادی در مدارک مشاهده ننمایند، از متقاضی دعوت به عمل می آورند تا همراه با اصل مدارک جهت اخذ امضا و تطبیق مدارک به اداره رجوع نماید. پس از تایید و امضای رییس اداره، آخرین مرحله جهت ثبت شرکت مواد غذایی، درج آگهی شرکت در روزنامه رسمی می باشد. پس از درج در روزنامه، کار ثبت به پایان رسیده است.

https://danasabt.ir/2023/09/04/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/

همان طور که ملاحظه نمودید، برای ثبت یک شرکت غذایی الزامی است تمامی تشریفات ذکر شده انجام شود.

دستگاه آب مقطرگیری چیست

۱۰ بازديد

دستگاه تقطیر آب آزمایشگاهی دستگاهی است که برای تصفیه آب با حذف ناخالصی ها مانند مواد معدنی،هود شیمیایی نمک ها و ترکیبات آلی استفاده می شود. این کار با جوشاندن آب و سپس متراکم کردن بخار در یک ظرف جداگانه کار می کند و ناخالصی هایی را در ظرف اصلی باقی می گذارد. آب مقطر به دست آمده خالص و عاری از اکثر آلاینده ها است.

دستگاه های تقطیر آب آزمایشگاهی معمولاً در تحقیقات علمی، آزمایشگاه های پزشکی و سایر کاربردهایی که به آب خالص نیاز است استفاده می شود. بسته به کاربرد خاص و حجم آبی که باید تقطیر شود، آنها در اندازه ها و پیکربندی های مختلف موجود هستند.

دستگاه تقطیر آب آزمایشگاهی چیست؟

دستگاه های تقطیر آب آزمایشگاهی ممکن است به ویژگی های مختلفی مانند خاموش شدن خودکار، کنترل دما و قفل های ایمنی مجهز شوند. برخی نیز ممکن است مجهز به سیستم های فیلتراسیون اضافی مانند کربن فعال یا فیلترهای اسمز معکوس برای حذف ناخالصی های اضافی و بهبود کیفیت آب باشند.

استفاده و نگهداری صحیح از دستگاه های تقطیر آب آزمایشگاهی برای اطمینان از نتایج دقیق و قابل اعتماد و همچنین جلوگیری از آسیب به دستگاه تقطیر و خطرات احتمالی ایمنی مهم است. این ممکن است شامل تمیز کردن و نگهداری منظم، استفاده مناسب از تجهیزات حفاظت فردی و پیروی از تمام پروتکل های ایمنی توصیه شده هنگام دست زدن و دور ریختن آب مقطر و سایر مواد شیمیایی باشد.

اصل کار یک دستگاه تقطیر آب آزمایشگاهی شامل مراحل زیر است:

  1. آب در یک محفظه جوش ریخته می شود که معمولاً از فولاد ضد زنگ یا سایر مواد مقاوم در برابر حرارت ساخته شده است.
  2. آب تا نقطه جوش گرم می شود که باعث تبخیر و تولید بخار می شود.
  3. بخار بالا می آید و از یک کویل خنک کننده یا کندانسور عبور می کند که معمولاً از مس یا سایر مواد رسانای گرما ساخته شده است.
  4. کویل خنک کننده یا کندانسور بخار را خنک می کند و باعث می شود که دوباره به شکل مایع متراکم شود.
  5. آب مقطر در یک ظرف جداگانه جمع آوری می شود، در حالی که ناخالصی ها در محفظه جوش باقی می مانند.
  6. درآخر آب مقطر برای کاربردهای مختلف آزمایشگاهی آماده است.

وظیفه دستگاه تقطیر آب در آزمایشگاه میکروبیولوژی چیست؟

دستگاه تقطیر آب یکی از تجهیزات ضروری در آزمایشگاه های میکروبیولوژی است، زیرا از آن برای تولید آب مقطر با کیفیت بالا و عاری از ناخالصی ها مانند مواد معدنی، نمک ها و ترکیبات آلی استفاده می شود. آب مقطر یک عنصر مهم در بسیاری از سنجش‌های میکروبیولوژیکی است، زیرا برای تهیه محیط‌های کشت، معرف‌ها و سایر محلول‌ها مورد نیاز است.

در اینجا برخی از عملکردهای خاص دستگاه تقطیر آب در آزمایشگاه میکروبیولوژی آمده است:

  1. تهیه محیط کشت: برای تهیه محیط های کشت به آب مقطر نیاز است که برای رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها برای سنجش های مختلف میکروبیولوژیکی استفاده می شود. محیط های کشت باید عاری از ناخالصی ها مانند مواد معدنی و نمک هایی باشد که می توانند در رشد میکروارگانیسم ها اختلال ایجاد کنند.
  2. تهیه معرف ها: آب مقطر برای تهیه معرف ها و محلول های مختلف مورد استفاده در سنجش های میکروبیولوژیکی مانند محلول های رنگ آمیزی، محلول های بافر و معرف های شیمیایی نیز مورد نیاز است.
  3. تمیز کردن تجهیزات آزمایشگاهی: آب مقطر اغلب برای تمیز کردن تجهیزات آزمایشگاهی مانند ظروف شیشه ای و پیپت استفاده می شود، زیرا عاری از ناخالصی هایی است که می تواند بر روی تجهیزات باقی بماند.
  4. عملیات اتوکلاو: اتوکلاوها که برای استریل کردن تجهیزات و مواد آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند، برای عملکرد خود نیاز به آب مقطر دارند. ناخالصی های موجود در آب می تواند باعث تجمع مواد معدنی روی عناصر گرمایشی در اتوکلاو شود که می تواند در عملکرد آن اختلال ایجاد کند و کارایی آن را کاهش دهد.
https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%d8%a2%d9%88%d9%86/

عملکرد دستگاه تقطیر آب در آزمایشگاه میکروبیولوژی تولید آب مقطر با کیفیت بالا و عاری از ناخالصی است که از نتایج دقیق و قابل اعتماد در سنجش های میکروبیولوژیکی مختلف اطمینان حاصل می کند.

چرا پس از عصب کشی دچار درد میشویم؟

۱۱ بازديد

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟

امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، در حین درمان عصب کشی دندان، دردی را احساس نخواهید کرد.متخصص لمینت دندان رشت برای کاهش درد در حین درمان، دندانپزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. بی‌حسی موضعی در اکثر موارد به صورت کامل اثر گذار است؛ اما در مواقع نادری که دچار آبسه دندان باشید، حدود ۱۰ روز قبل از درمان، دندانپزشک مصرف آنتی بیوتیک را برایتان تجویز می‌کند. چرا که آبسه دندان سبب ایجاد محیط اسیدی می‌شود و داروی بی‌ حسی اثر کمتری داشته و نیاز به دوز بیشتری از آن وجود داشته باشد.
اما بعد از این درمان ممکن است بیمار کمی درد و ناراحتی را تجربه کند.
اما درد ناشی از آن به هیچ عنوان غیر قابل تحمل نیست. درد بعد از عصب کشی دندان تا حدود ۳ الی ۴ روز بعد به کمک داروهای تجویزی توسط دندانپزشک، کاهش می‌یابد. داروهایی مانند ایبوپرووفن در جهت کاهش درد و آنتی بیوتیک‌ها برای کاهش عفونت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
توجه: هیچ دارویی را بدون تایید دندانپزشک خود مصرف نکنید.

دلایل درد بعد از عصب کشی دندان

بعد از عصب کشی دندان مانند هر درمان دندانپزشکی دیگری مقداری درد و ناراحتی برای بیمار وجود دارد. اما به طور کلی این درد می‌تواند به دلایل متعددی ایجاد شود که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم:

  1. هایپر اکلوژن گاهی اوقات ترمیم دندان سبب می‌شود تا دندان درمان شده بیش از حد معمول بلندتر به نظر برسد. در این صورت این دندان با فشار به دندان مقابل می‌تواند مشکلاتی در حین گاز گرفتن ایجاد کند. این عارضه بعد از عصب کشی دندان می‌تواند باعث بروز درد شود. دندانپزشک متخصص در حین درمان باید مراقب این وضعیت باشد و در صورت لزوم برای جلوگیری از این اتفاق، اندازه دندان را کوتاه‌تر نماید.
  2. آسیب به بافت لثه دندانپزشک معمولا برای عصب کشی دندان از وسیله‌ای به نام رابردم برای ایجاد یک محیط ایزوله استفاده می‌کند. این وسیله به کاهش احتمال آسیب به بافت نرم و لثه کمک زیادی می‌کند. اما در صورتی که دندانپزشک از رابردم استفاده نکند، این احتمال وجود دارد که حین عصب کشی، به بافت لثه آسیب رسیده و بعد از درمان سبب درد شود.
  3. شکست درمان ریشه دندان گاهی اوقات درمان ریشه شکست خورده و سبب درد دندان می‌شود. این موضوع بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که دندانپزشک حین درمان ریشه یکی از کانال‌ها را پیدا نکند. در نتیجه این امر، یک کانال پر نشده و سبب ایجاد درد می‌شود.
  4. ورود مایع شست‌وشو دهنده به بافت نرم دندانپزشک برای اینکه بتواند کانال ریشه را به درستی شست‌وشو دهد، معمولا از سرنگ‌های شست‌و‌شو استفاده می‌کند. در واقع دندانپزشک مایع شست‌وشو را با فشار بالا به کانال ریشه وارد می‌کند. گاهی اوقات به دلیل ورود این مایع از انتهای ریشه به بافت نرم و خاصیت سمی آن، سبب ایجاد تورم و درد می‌شود.
  5. اُوِر شدن درمان ریشه دندانپزشک باید حین درمان ریشه، طول کانال را به درستی اندازه بگیرد. در صورتی که در اندازه‌گیری دچار اشتباه شود، ممکن است مواد پر کننده ریشه از انتهای آن عبور کنند. در نتیجه این امر، بیمار با درد و تورم بعد از درمان همراه خواهد بود.

روش‌های کاهش درد دندان عصب کشی شده

برای کاهش درد و ناراحتی بعد از عصب کشی دندان، باید برخی توصیه‌ها را رعایت نمایید. برخی از مواردی که به کاهش درد دندان عصب کشی شده کمک می‌کنند، عبارت‌اند از:

  1. داروهای مسکن تجویز شده توسط دندانپزشک خود را در زمان مناسب خود مصرف نمایید.
  2. بعد از بر طرف شدن بی‌حسی، از مصرف غذاهای سفت اجتناب کنید و غذاهای نرم مصرف کنید.
  3. تا چند روز از مصرف غذاهای بسیار داغ و سرد پرهیز نمایید.
  4. برای کاهش درد و التهاب می‌توانید از دهانشویه آب نمک و همچنین کمپرس یخ استفاده کنید.

موارد تعیین کننده درد بعد از عصب کشی دندان

بعد از عصب کشی دندان برخی موارد ارتباط مستقیمی با درد پس از آن دارند که در زیر به آنها اشاره شده است:

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  • بروز دردهای بعد از عصب کشی دندان در زنان بیشتر از مردان است.
  • در صورتی که قبل از درمان درد و ناراحتی وجود داشته باشد، احتمال افزایش بروز درد و مشکلاتی بعد از عصب کشی دندان، وجود دارد.

مراحل ثبت تغییر موضوع شرکت

۱۶ بازديد

تصمیم گیری برای ثبت تغییر موضوع شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است. ثبت شرکت مسئولیت محدود موضوع شرکت متاثر از نوع فعالیتی است که شرکت برای آن منظور تشکیل گردیده و ناظر به امور انتفاعی اعم از امور تجاری و غیر تجاری است. تعیین موضوع هر شرکت نشان دهنده ی هدف آن شرکت است بنابراین در جلوگیری از مشکلات قانونی شرکت در آینده بسیار موثر است.

موضوع شرکت باید به طور صریح و منجز، در اساسنامه ذکر شود. تاکید اساسنامه نسبت به تعیین موضوع شرکت در جهت شفافیت و تبیین وظایف، اختیارات و تکالیف مسئولین شرکت تفسیر می شود. بر این اساس هیات مدیره و مدیران اجرایی شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت های غیر موضوعه بکار ببرند و یا در تصمیمات و اقدامات خود از حدود موضوع شرکت تجاوز کنند، در صورت تجاوز محل آن ها اثر قانونی ندارد و در صورت افراط و تفریط کلیه مدیران متضامناَ مسئول می باشند.

در مورد تغییر موضوع شرکت:

موضوع یا هدف در صورتی که اعضای شرکت صلاح بدانند قابل تغییر، افزایش یا کاهش است. همه ی انواع شرکتها می توانند موضوع فعالیت خودشان را تغییر دهند. لذا چنانچه در اساسنامه ،موضوع شرکت به درستی شامل فعالیت آن نگردد شرکت ها می توانند موضوع خود را تغییر دهند و یا به موضوع قبلی شرکت موضوعاتی را الحاق کنند.

هر گونه تغییر در موضوع شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است. مجمع عمومی فوق العاده تجمعی از صاحبان سهام شرکت های سهامی خاص است که به دلیل انجام تغییرات اساسی گرد هم جمع می آیند. در قانون تجارت: 1-تغییرات اساسنامه (اعم از بعضی از مواد یا کل اساسنامه) 2-افزایش یا کاهش سرمایه 3-انحلال و نحوه ی تصفیه بر عهده ی این مجمع گذاشته شده است.

هنگام تغییر یا الحاق موضوع شرکت باید به امر مجوزی بودن موضوع جدید توجه داشت و در صورت مجوزی بودن موضوع جهت دریافت مجوز لازم از مراجع ذیصلاح اقدام نمود. همان طور که در مقاله های پیش نیز گفته شد، تعدادی از موضوعات فعالیت بدون نیاز به اخذ مجوز قابلیت ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها را دارند و تعدادی دیگر نیز موضوعاتی هستند که بدلیل ماهیتشان قابلیت ثبت را ندارند و با ثبت آن ها موافقت نخواهد شد. برخی دیگر از موضوعات با توجه به تصریح قوانین و مقررات، قبل از ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها می بایست از مرجع ذی صلاح مجوز اخذ نمایند. این موضوعات شامل 23 ماده هستند. مانند فعالیت های مربوط به امور پولی و بانکی شرکت، موضوع فعالیت شرکتهای تعاونی، موضوع فعالیت تعاونی فرش دستباف، موضوع فعالیت حج و زیارت و... لذا موضوع جدید و یا الحاقی می بایست قابلیت ثبت را داشته باشد و به موجب تصریح در قوانین غیر قابل ثبت و فعالیت نباشد.

شایان ذکر است جهت مطالعه ی بیشتر در رابطه با موضوعات غیر قابل ثبت و همچنین کلیه ی موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز دارند، می توانید به دیگر مقالات ما در سایت مراجعه فرمایید.

مراحل ثبت تغییر موضوع شرکت:

همان طور که گفتیم، تغییر موضوع شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است که متعاقب تصویب و اعلام مراتب به اداره ثبت شرکت ها و آگهی جهت اطلاع عموم انجام می شود. برای ثبت تغییر موضوع شرکت 3 هفته زمان لازم است که آگهی تغییرات از اداره ثبت شرکتها اخذ گردد. مرجع صلاحیتدار در شرکت جهت تنظیم صورتجلسه تغییر موضوع، باید همانند سایر تغییرات شرکت مجمع عمومی عمل کند.

مدارک لازم جهت افزایش یا تغییر موضوع شرکت:

  • ارائه صورتجلسه.
  • کپی آگهی تأسیس و روزنامه رسمی تأسیس.
  • کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات در صورت وجود.
  • کپی برابر با اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت.

تغییر موضوع شرکتها متناسب با نوع شرکت ثبت شده

متناسب با نوع شرکت، مبنی بر اینکه شرکت سهامی خاص باشد یا با مسؤلیت محدود، مراحل و شرایط تغییر موضوع شرکت تفاوت دارد.

مراحل تغییر موضوع شرکت سهامی خاص:

  1. تشکیل مجمع عمومی فوق العاده.
  2. تنظیم یک صورتجلسه و امضای آن به وسیله اعضای هیأت رئیسه.
  3. ریافت مجوز در صورت نیاز و با توجه به تشخیص کارشناس.
  4. تهیه ی لیست سهامداران که در جلسه حضور داشتند و امضای آنها.
  5. تحویل اصل صورتجلسه، لیست سهامداران حاضر در جلسه، اصل روزنامه آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها.

مراحل تغییر موضوع شرکت با مسئولیت محدود:

  1. تشکیل مجمع عمومی فوق العاده.
  2. تنظیم صورتجلسه و امضای آن توسط شرکا همگی با قید کردن میزان سهامشان در شرکت.
  3. مراجعه به اداره ثبت شرکتها در صورت نیاز به اخذ مجوز از مراجع در رابطه با موضوع  شرکت.
  4. تحویل استعلام مربوط به مرجع ذی صلاح.
  5. دریافت پاسخ استعلام در مهلت مقرر.
  6. تحویل پاسخ استعلام و صورتجلسه به اداره ثبت.
  7. امضای دفاتر ثبت بعد از تحویل مدارک توسط متقاضی.

در رابطه با صورتجلسات تغییر موضوع شرکت، نکات ذیل حائز اهمیت است:
_ کلیه ی صورتجلسات باید بر روی سربرگ شخصیت حقوقی بعد از اینکه توسط اشخاص ذی سمت امضا شد و بامهر آن شخصیت حقوقی، تهیه شده و ارسال گردد.
_ مشخص نمودن تغییر کامل موضوع شرکت یا اصلاح مواردی از آن و یا الحاق به موضوع  در صورتجلسه.
_ اخذ مجوز از مرجع مربوطه در صورت نیاز موضوع به اخذ مجوز و تحویل به اداره پست ظرف مدت 3 روز و سپس درج بارکد پستی در سیستم.
_ تنظیم صورتجلسه در چند نسخه و امضای کلیه ی صفحات توسط هیأت جلسه و تحویل یک نسخه به اداره پست و درج بارکد پستی در سیستم.
_ رعایت تشریفات دعوت وفق اساسنامه شرکت و مواد لایحه اصلاحی قانون تجارت ماده 99 در صورت تشکیل مجمع با حضور اکثریت سهامداران.
_ تحویل اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت همراه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری در صورت تشکیل مجمع با حضور اکثریت سهامداران.
_ درج نام سهامداران حاضردر مجمع و تعداد سهام در لیست و امضای آن و تأیید صحت هیأت رئیسه مجمع و ارسال آن به همراه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/


_ انجام کلیه اقدامات پذیرش صورتجلسات از طریق سامانه اینترنتی.

انتخاب نام برتر برای شرکت

۱۰ بازديد

امروزه سرمایه ی اصلی بسیاری از کسب و کارها نام تجاری آن ها است،پلمپ دفاتر  گرچه کارخانه ها و نیروی انسانی ممکن است از بین برود ولی نام شرکت ها همچنان باقی می ماند، نامی که سابقه ی آن نزد عموم یکی از ارزش های پایدار است. در طی دهه ها، ارزش شرکت ها بر حسب املاک، تجهیزات و کارخانه ها و دارایی های مشهود اندازه گیری می شدند، با این حال در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که ارزش واقعی یک شرکت جایی بیرون از آن یعنی در ذهن مشتری است.

در دوران کنونی، با توجه به رقابت شدید بین شرکت ها، مطالعه و شناسایی شاخص های انتخاب یک نام موفق برای شرکت ضروری به نظر می رسد چرا که نام گزاری مسئله ی قابل تاملی است که شرکت های ضعیف و قوی را از هم جدا می سازد.

در چنین شرایطی،با حضور گسترده ی شرکت های تجاری در عرصه ی تجارت ،انتخاب نام شرکت بر اساس عوامل مختلفی صورت می گیرد.در این مقاله سعی در شناخت شاخص های تاثیر گذار در انتخاب نام شرکت های تجاری بزرگ و صاحب نام داریم.

معیارهای انتخاب نام برتر برای شرکت:

1-نام انتخاب شده می بایست  با معیارهای تعیین شده منطبق باشد.

در تدوین نام شرکت، رعایت کلیه ی الزامات و تشریفات قانونی تعیین نام که  در مفاد"دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی" ذکر شده است الزامی است.ما در سایر مقالاتمان در رابطه با "ثبت نام شرکت"، به طور مفصل به توضیح این الزامات پرداخته ایم که جهت مطالعه ی بیشتر در این باره می توانید به دیگر مقالات در سایت مراجعه فرمایید.

در ذیل خلاصه وار به برخی از این الزامات  در تدوین نام شرکت اشاره می کنیم:
الف)نام انتخاب شده می بایست  مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.
ب)اسم خاص باشد.(اسم خاص کلمه ای است که می تواند مستقیماَ نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص،شییء یا مفهومی به کار می رود).
ج)لاتین نباشد.
د)واژه ی بیگانه نباشد و فارسی باشد.
ه)از انتخاب اسامی مشهوره خود داری شده باشد.

2-معنی و مفهوم مناسب داشته باشد.

نامی موفق است که دامنه ی متنوعی از ایده ها و ویژگی ها را در برگیرد و نه تنها با استفاده از آهنگ خود، بلکه مهم تر از آن با استفاده از معنی و مفهوم لغوی خود و هر عاملی که در طول زمان به نحوی با آن در آمیخته و در جامعه به صورت هویت اجتماعی و شناخته شده نمود یافته،با مشتری سخن گوید.
بنابراین از انتخاب واژه های بی معنا خودداری کنید.

3-در انتخاب نام،ذهنیات و برداشت های مصرف کنندگان هم در نظر گرفته شده باشد.

ذهنیات و برداشت های مصرف کنندگان از نام شرکت از مهم ترین فاکتورهای انتخاب نام شرکت و موضوعی جدید در حوزه بازاریابی محسوب می شود. به بیانی دیگر، انتخاب نام شرکت منحصراَ محدود به سلیقه ی موسسین شرکت نمی باشد و می بایست نظر افراد بسیاری از اقشار جامعه را به خود جلب نماید. بنابراین، مخاطبین بازار را در نظر بگیرید و از انتخاب نام های پیچیده و دشوار برای شرکتتان بپرهیزید. نامی را انتخاب نمایید که به راحتی تلفظ شود و در اذهان باقی بماند. برای این کار می توانید با فراهم نمودن لیستی از اسامی انتخابی،نطر دیگران را نیز جویا شوید.

4-خلاق و نوآورانه و جذاب تدوین شده باشد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد شرکت هایی که به درستی نام خود را انتخاب نموده اند بسیار موفق تر از کسانی بوده اند که نام های کلیشه ای و تکراری برای شرکت خود برگزیده اند.لذا از انتخاب نام های خسته کننده بپرهیزید.نامی را انتخاب کنید که متفاوت وجذاب باشد.

5-در انتخاب نام شرکت،اسامی رقبا و همکاران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته شده باشد.

نام های رقیبان خود را ارزیابی کنید .لیکن،رقیبانتان را دوستان خود بدانید،رقابت سالم در کار می تواند مبارزه ای برای ارتقاء کیفیت باشد.این را به عنوان یک اصل در نظر بگیرید.
در انتخاب نام شرکت،سازگاری بین شخصیتی که نام های رقیب در بر دارند و شخصیتی که مشتریانتان آن ها را دوست دارند را مورد ارزیابی قرار دهید.زمانی که مشتریان می خواهند از بین شرکت های مختلف رقیب ،انتخابی را انجام دهند،یکی از راه های حفظ منحصر به فرد بودن، پوشاندن نام یک شرکت در لباسی از ارزش های احساسی است.به همین دلیل،در کارتان با اخلاق و حرفه ای رفتار کنید.

6- صداقت ،آراستگی و شایستگی و نیرومندی در آن لحاظ شده باشد.

بعد صداقت شامل مشخصه هایی نظیر واقعی بودن است و بعد آراستگی و شایستگی معیارهایی نظیر قابل اطمینان و موثق بودن،را پوشش می دهد.قدرتمند انتخاب کنید.

7- سبک زندگی و عوامل اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته باشد.

به طور خلاصه می توان گفت که ویژگی های سبک زندگی بر روی معیارهای انتخاب نام شرکت تاثیر گذار بوده و تا حد زیادی با رفتار تصمیم گیری مشتریان همبستگی دارد.لذا از انتخاب نام های بیگانه و غیر متعارف بپرهیزید.

8-محدود کننده نباشد.

در انتخاب نام شرکت، بهتر آن است که قلمرو مکانی را لحاظ نکنید. شاید بخواهید شهرتان را و یا فعالیتتان را گسترش دهید .لذا خودتان را محدود نکنید.

9- در آن به نوع شرکت و فعالیت شرکت توجه شده باشد.

به کمک نام شرکت مشخص می شود که شرکت چه اهدافی دارد و راجع به چیست.
بنا به تجویز مفاد اساسنامه متناسب با نحوه تشکیل، نوع سرمایه و موضوع فعالیت خود نامی تعیین نمایید تا بواسطه آن شرکت بتواند فعالیت و عملکرد خود را از دیگران تفکیک و متمایز نماید. قانون تجارت، در رابطه با انتخاب نام شرکت موادی را آورده است. این ماده ها عبارتند از:

ماده ی 117: در این ماده آمده است در اسم شرکت تضامنی باید عبارت "شرکت تضامنی" و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد، باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است، عبارتی از قبیل "و شرکا" یا "و برادران" قید شود.

ماده ی 95: در نام شرکت باید عبارت با مسئولیت محدود ذکر گردد وگرنه در مقابل ثالث تضامنی محسوب می گردد و تابع مقررات آن خواهد بود. نام شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد، در غیر این صورت شریکی که نامش در اسم شرکت ذکر شده در حکم شریک ضامن خواهد بود(ماده 95 ق.ت)

ماده ی 141: به موجب ماده 141 قانون تجارت،شرکت مختلط غیر سهامی تحت اسم مخصوصی تشکیل می شود.قسمت اخیر ماده مقرر می کند:"در اسم شرکت باید عبارت "شرکت مختلط" و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود".در حقوق فعلی فرانسه،قید نام یکی از شرکا دیگر اجباری نیست و اگر شرکا بخواهند نام یک یا چند نفر از شرکا را قید کنند،مجازند از اسامی شرکای ضامن و یا شرکای با مسئولیت محدود استفاده کنند.مع ذلک،قید اینکه شرکت یک شرکت"مختلط غیر سهامی"است در تمام نوشته ها و مکاتبات شرکت ضروری است.

ماده ی 143: در حقوق ایران،قید نام یکی از شرکای با مسئولیت محدود در اسم شرکت موجب مسئولیت تضامنی او می شود.

10-ثبت نشده باشد.

از نام انتخابیان استعلام بگیرید.
نام یک شرکت، نشان دهنده ی سرمایه گذاری بر روی یک محصول و یا یک خدمت می باشد.در نتیجه سازمان اداره ی ثبت شرکت ها با ثبت نام شرکت ها ، به دنبال ایجاد یک وسیله ی پشتیبانی کننده در برابر تقلید کنندگان و پیشگیری از انتخاب اسامی تکراری و ثبت شده می باشد.

https://danasabt.ir/2023/09/04/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/

لذا حتی بهترین نام ها نیز چنانچه قبلاَ در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشند فاقد اعتبار بوده و قابلیت ثبت ندارند. به همین دلیل، حتماَ نام انتخابی را استعلام نمایید. شما می توانید با ورود به پایگاه اطلاعاتی شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور به نشانی http://www.ilenc.ir و یا پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور به نشانی http://rrk.ir برای استعلام از نام انتخابیتان اقدام کنید. چنانچه نام مورد نظر قبلاَ ثبت شده باشد اطلاعات آن در سامانه قابل رویت می باشد.